Лист №162 від 10.09.2014 Голові Харківського територіального відділення АМКУ щодо обгрунтованості встановлення плати по договорам сервітуту, а також дотримання КСП "Інженерні мережі" законодавства про захист економічної конкуренції

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Харківського територіального відділення Антимонопольного комітету України

Косолапову А.Г.

 

Копія:    Голові Антимонопольного комітету України

Барашу М.Я.

 

Вих. № 162

від «10» вересня 2014 р.

 

 

Шановний Анатолію Григоровичу!

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 160 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

Рішенням 4 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 12.12.2011 № 142/11 легалізовано посередника в особі Комунального спеціалізованого підприємства «Інженерні мережі» для збирання коштів з підприємств за розташування телекомунікаційного обладнання.

Зокрема, рішенням Харківського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.03.2012 № 38-к було визнано порушення законодавства про захист економічної конкуренції дії КСП «Інженерні мережі» щодо встановлення без об’єктивних причин в рівнозначних договорах сервітуту різного розміру щомісячної плати, в один і той же період часу для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з надання телекомунікаційних послуг населенню, що мешкають в цих будинках.

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції відділенням АМКУ накладено штраф в розмірі 68 тисяч гривень та зобов’язання припинити порушення шляхом встановлення в договорах сервітуту економічно обґрунтованої плати для всіх суб’єктів господарювання.

Відповідно до рішення Харківської міської влади від 26.09.2012 р. № 870/12 (зі змінами від 06.08.2014 № 159/14) КСП «Інженерні мережі» доручено в установленому законом порядку укладати сервітути на розміщення телекомунікаційних мереж в міській інфраструктурі комунальної власності в місті Харкові.

Ціна сервітуту розраховується за кожну квартиру будинку, виходячи з діючого в м.Харкові тарифу на послугу з утримання будинків, споруд, та прибудинкової території (1 м 2), який, в свою чергу, включає витрати на послуги з поточного ремонту конструктивних елементів будинку, прибирання будинкової території, сходових клітин, дератизації, обслуговування димовентканалів тощо.

Перелічені роботи не мають жодного відношення до послуг доступу до телекомунікаційних мереж міської інфраструктури.

Крім того, Договором сервітуту обов’язок утримання будинків, споруд, та прибудинкової території покладаються на операторів.

При цьому, як свідчить із переліку зобов’язань операторів телекомунікацій, встановлених у договорах сервітутах, усі витрати з відновлення конструкції елементів житлових будинків (у розмірі їх пошкодження в наслідок неналежної експлуатації та/або будівництва телекомунікаційних мереж) повинні відшкодовуватись винною особою – провайдером.

В той же час, п. 5 рішення Харківської міської влади від 26.09.2012 р. № 870/12 пріоритетним напрямом використання грошових коштів КСП «Інженерні мережі» визначено фінансування видатків на поточний ремонт конструктивних елементів житлових будівель, які належать територіальній громаді міста Харкова.

Слід зазначити, що відповідно до п.5 ч.3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» громадяни (споживачі) оплачують житлово-комунальні послуги, які містять вартість утримання будинків і прибудинкових територій (експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством).

Тобто, послуги з ремонту, утримання будинків, споруд, та прибудинкової території двічі оплачуються обслуговуючій організації, а фактичне їх виконання покладено на операторів телекомунікацій.

Отже ціна послуг за договором Сервітуту не відображає фактичних витрат КСП «Інженерні мережі».

Слід зазначити, що відповідно до законодавства України оператори, провайдери телекомунікацій не зобов’язані здійснювати фінансування робіт, пов'язаних з утриманням житлового та нежитлового фонду, або фінансування статутної діяльності комунальних підприємств.

Крім того, тарифи органів місцевого самоврядування встановлюються за кожну квартиру незалежно від того, чи користуються жителі квартири відповідними послугами, чи ні. Зазначене призводить до значних витрат операторів, провайдерів телекомунікацій на послугу розміщення телекомунікаційних мереж у житлових будівлях комунальної власності.

Доцільно зазначити, що наразі КСП «Інженерні мережі» є оператором телекомунікацій і здійснює діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телемереж, надання послуг доступу до Інтернет (рішення НКРЗІ від 19.04.2012 № 198 підприємству видано ліцензію на надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телемереж), та провайдером програмної послуги (рішенням Нацради з питань телебачення та радіомовлення від 05.06.2013 № 1107 підприємству видано відповідну ліцензію).

За умови підпорядкування КСП «Інженерні мережі» Харківській міській владі, дії органів місцевого самоврядування можуть бути наслідком усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) значної кількості операторів, провайдерів телекомунікацій та провайдерів програмної послуги.

Просимо провести перевірку, щодо виконання рішення відділення АМКУ щодо обґрунтованості встановленої плати по договорам сервітуту, а також дотримання КСП «Інженерні мережі» законодавства про захист економічної конкуренції при наданні послуг доступу до Інтернет та багатоканального телевізійного мовлення.

 

В копії повідомляється для відома та контролю.

 

 

З повагою,

 

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                     Т. Попова