Президенту України
ПОРОШЕНКУ П.О.
Вих. № 112
від «01» липня 2014 р.
Щодо доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до об’єктів житлового фонду з метою надання телекомунікаційних послуг в місті Харкові
Шановний Петре Олексійовичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.
Стрімкий розвиток технологій, зростання споживацького попиту на телекомунікаційні послуги, право громадян на інформацію можуть бути реалізовані операторами, провайдерами телекомунікацій за допомогою розвиненої інфраструктури телекомунікаційних мереж.
Особливості розташування інфраструктури телекомунікаційних мереж передбачає використання об’єктів міської інфраструктури, яка в національному законодавстві чітко не регламентована. Це дозволяє власникам житлового фонду, органам місцевого самоврядування, користуючись своїм монопольним становищем, визначати нерівні умови та порядок доступу до міської інфраструктури, встановлювати надмірні вимоги до суб’єктів телекомунікацій, несправедливе ціноутворення тощо.
Найбільш масштабні порушення та зловживання своїм становищем тривалий час спостерігаються в місті Харкові. З серпня 2013 року ІнАУ разом з іншими представниками телекомунікаційного ринку України неодноразово зверталися до ряду органів державної влади, в тому числі до Генеральної прокуратури України (довідка щодо історії листування додається) щодо порушення прав суб’єктів господарювання та споживачів телекомунікаційних послуг у м.Харкові.
Погрозами розірвання діючих договорів сервітутів або не укладення нових, а також показовим масовим демонтажем телекомунікаційного обладнання місцева влада м. Харкова, в особі міського голови Г.Кернеса, та виконкому Харківської міськради, змушують провайдерів телекомунікацій та програмних послуг виконувати ремонти під’їздів житлових будівель власним коштом. Так:
1. 19.06.2013 р. відбулось підписання рядом провайдерів «Меморандуму спільної наради Департаменту телекомунікацій та зв’язку з провайдерами програмних послуг». За право подальшого здійснення підприємницької діяльності у м. Харкові на провайдерів покладено обов’язок виконати ремонт 1100 під’їздів житлових будинків, включаючи встановлення перил, поштових скриньок, вхідних дверей, тощо.
2. 22.05.2014 року відбулась робоча нарада з провайдерами під керівництвом заступника міського голови м. Харкова з питань розвитку та забезпечення життєдіяльності міста І.Терехова, в ході якої провайдерам була знову нав’язана «добровільна ініціатива щодо ремонту під’їздів та вхідних груп в м.Харкові».
При цьому формальні рішення органів місцевого самоврядування м. Харкова щодо виконання ремонтних робіт коштом провайдерів відсутні, жодних офіційних підстав для виконання таких робіт не надавалось, офіційні договори на ремонти не укладались.
Відповідно до законодавства оператори, провайдери телекомунікацій не зобов’язані здійснювати фінансування робіт, пов'язаних з утриманням житлового та нежитлового фонду, або фінансування статутної діяльності комунальних підприємств.
Покладання на суб’єктів господарювання завдань, які суперечать їх статутним функціям, є незаконним втручанням органів влади у діяльність підприємств і порушенням вимог ст.63 ч.3, ст.6, ст.19, ст.25 ч.2, ст.31 та ст.44 Господарського кодексу України.
Слід зазначити, що провайдери і так сплачують місту плату за користування приміщеннями загального користування, технічними приміщеннями багатоквартирних жилих будинків згідно договорів сервітуту між ними та спеціалізованим комунальним підприємством, і така плата є вже завищеною. Крім того, тариф встановлений за кожну квартиру незалежно від того, чи користуються жителі квартири відповідними послугами, чи ні.
Аналогічна практика несправедливого ціноутворення мала місце в Києві. Факт неправомірних дії та завищеного розміру тарифу столичної влади був зафіксований рішенням Антимонопольного комітету України, згідно рекомендацій якого від 26.10.2011р. №20-рк на Рішення Київської міської ради від 14.07.2011 р, № 378/5765, ціна доступу з розрахунку
1 квартира не може бути більшою за 0,125 грн. та за умови її економічного обґрунтування. Рішення № 378/5765, ціна доступу становить 0,60 грн. на 1 квартиру. Крім того, Антимонопольним комітетом України також винесено рекомендації про необхідність запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції, які до цього часу Міською владою не виконано.
Однак, порушення законних прав провайдерів у м. Харкові не обмежувались поборами на виконання незаконних робіт.
В ході проведення ремонтів під’їздів житлових будинків, які виконувались підрядною організацією групи компаній, що використовують торгову марку «Тріолан», були зафіксовані масові випадки пошкодження законно встановлених телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій, в тому числі тих, які під тиском органів місцевого самоврядування «проявили ініціативу» щодо ремонтів під’їздів власним коштом.
Вказані дії мають ознаки порушення вимог ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією» у частині пов’язаності представників відповідних структур органів місцевого самоврядування м.Харкова з комерційними структурами, в інтересах яких відбувається перерозподіл місцевого телекомунікаційного ринку, зокрема з компаніями «Тріолан».
ІнАУ та інші представники телекомунікаційного ринку України направляли численні звернення до органів місцевого самоврядування м. Харкова та органів державної влади України з проханням ініціювати проведення відповідних перевірок, однак державними органами, в тому числі попереднім керівництвом Генеральної прокуратури України, такі листи були або проігноровані, або відмовлені за формальними обставинами.
Ч.6 ст.27 Закону України «Про телекомунікації» передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов'язані створювати сприятливі умови для функціонування, розвитку телекомунікаційних мереж загального користування та повноцінного надання телекомунікаційних послуг.
Стала практика в Україні свідчить про зворотні процеси та нехтування владою на містах вимог законів, створення відверто непривабливого інвестиційного середовища на телекомунікаційному ринку. Наведене унеможливлює ведення прибуткового та зростаючого бізнесу в Україні, розвиток та реформування її економіки та прямо суперечить задекларованій державній політиці щодо лібералізації та дерегулювання економіки, поліпшенню інвестиційного клімату в Україні.
З огляду на зазначене, звертаємось до Вас, шановний Петре Олексійовичу, з проханням про надання відповідних доручень Генеральній прокуратурі України та Антимонопольному комітету України на проведення перевірки викладених фактів і вжиття заходів щодо припинення незаконних, а можливо, і корупційних дій посадових осіб Харківської держадміністрації.
За необхідності, ІнАУ будуть надані додаткові матеріали з даного питання.
Додатки:
1. Меморандум совместного совещания Департамента телекоммуникаций и связи с провайдерами программной услуги, на 2 арк.
2. Протокол рабочего совещания с провайдерами от 22.05.2014 р., на 1 арк.
3. Інформаційна довідка щодо направлених ІнАУ, в.ч. з іншими профільними асоціаціями, листів на органи влади, а також надані відповіді, на 50 арк
З повагою,
Голова Правління
Інтернет Асоціації України Т. Попова
Інформаційна довідка щодо направлених ІнАУ, в .ч. з іншими профільними асоціаціями, листів на органи влади, а також надані відповіді
Листи ІнАУ, в тому числі спільні |
Відповіді органів влади |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|