Лист № 11 від 22.01.2018 Держенергонагляду щодо ймовірних порушень законодавства ПАТ «Полтаваобленерго»

22.01.2018
Вихідні реквізити: 
Вих. № 11 від 22.01.2018
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач: 
Держенергонагляд

Директору Державної інспекції енергетичного нагляду України –

Головному державному інспектору України з енергетичного нагляду

Шургай О.В.

 

Копія: Міністру енергетики та

вугільної промисловості України

Насалику І.С.

 

Копія: Голові Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку

Данченку О.І.

 

 

Вих. № 11

від 22 січня 2018 р.

 

Щодо ймовірних порушень законодавства

ПАТ «Полтаваобленерго»

 

Шановний Олеже Володимировичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 190 підприємств сфери ІКТ, серед яких, в переважній більшості, оператори та провайдери телекомунікацій України, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

Відповідно до статуту, одним із напрямків діяльності ІнАУ є представництво та захист учасників в органах центральної та місцевої влади, інших державних та недержавних установах та організаціях з питань розвитку Інтернету, послуг в мережі Інтернет та ІКТ.

До ІнАУ звернулось ПП «Кремінь Альянс» (м. Кременчук, Полтавська область, код ЄДРПОУ 36618720), яке є учасником, з проханням, в межах статутних повноважень, сприяти врегулюванню ситуації, яка виникла у господарських відносинах з Лохвицькою філією ПАТ «Полтаваобленерго» при використанні інфраструктури об’єктів електроенергетики (опор), зокрема, щодо вимоги оплачувати за технічний нагляд (контроль) на підставі Глави 23 Правил безпечної експлуатації електроустановок, а, у разі відмови здійснення такої оплати, розірвати тимчасові договори з доступу до інфраструктури об’єкта електроенергетики для розміщення ТКМ та/або ЕМ на опорах ПЛ-0,22-0,38-6-10 на 2018 рік та демонтувати телекомунікаційні мережі, розміщені з використанням опор обленерго. При цьому, наприклад, умовами чинного договору від 25.09.2017 № 50, здійснення оплати за технічний нагляд (контроль) не передбачено. Також, за інформацією ПП «Кремінь Альянс», залишаються без реагування з боку Лохвицької філії ПАТ «Полтаваобленерго» звернення підприємства (зокрема, лист від 03.07.2017 № 0307) з пропозицією укласти новий договір про доступ до інфраструктури об’єктів електроенергетики на виконання Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» від 07.02.2017 № 1834-VIII (далі – Закон про доступ) та внести зміни до договору від 05.01.2015 № 150 в частині прав та обов’язків сторін, встановлення плати за доступ з урахуванням частини сьомої статті 17 Закону про доступ.

Підприємство повідомило, що не має альтернативи розміщення телекомунікаційних мереж, окрім, як з використанням об’єктів енергетичної інфраструктури ПАТ «Полтаваобленерго».

З 04.06.2017 набув чинності Закон про доступ, який визначає правові, економічні та організаційні засади забезпечення доступу, зокрема, до інфраструктури об’єктів електроенергетики для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, визначає права та обов’язки осіб, які беруть участь у таких господарських відносинах.

Відповідно до змін до частини третьої статті 31 Закону України «Про телекомунікації» доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі здійснюється оператором або провайдером телекомунікацій відповідно до Закону про доступ.

            А, частиною першою статті 16 Закону про доступ визначено, що доступ до інфраструктури об’єкта доступу здійснюється на підставі договору з доступу між власником інфраструктури об’єкта доступу та замовником, що укладається відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

            Крім цього, відповідно до частини першої та дев’ятої статті 17 Закону про доступ, плата за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу може складатися з одноразової та/або періодичної плати. Забороняється встановлення додаткової плати за доступ, крім визначеної цим Законом, після укладення договору з доступу. Таким чином, Законом про доступ не встановлена можливість вимоги та обов’язок оператора, провайдера телекомунікацій сплачувати інші витрати, окрім як одноразова плата та періодична плата за доступ, яка, відповідно до цього закону, може встановлюватись виключно за наявності додаткових витрат власника інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з наданим доступом. Частиною сьомою статті 17 Закону про доступ встановлено граничні розміри плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики.

            Відповідно до частини другої Прикінцевих та перехідних положень Закону про доступ чинні на день набрання чинності цим Законом договори, предметом яких є доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, діють до завершення строку їх дії на умовах, визначених такими договорами. На вимогу замовника або власника інфраструктури об’єкта доступу такі договори мають бути приведені у відповідність із частиною шостою статті 16 цього Закону у місячний строк з дня виставлення вимоги.

            Таким чином, вважаємо, що, в даному випадку, для врегулювання взаємовідносин при використанні інфраструктури об’єктів електроенергетики для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою надання телекомунікаційних послуг, сторони повинні керувати умовами укладених договорів та нормами Закону про доступ. 

            Відтак, дії Лохвицької філії ПАТ «Полтаваобленерго» щодо вимоги до ПП «Кремінь Альянс» сплачувати кошти за технічний нагляд (контроль), вважаємо такими, що суперечать як умовам укладених сторонами договорів, так і Закону про доступ. Ухилення від укладення договорів про доступ до інфраструктури об’єктів електроенергетики та внесення змін до діючих договорів з урахуванням Закону про доступ є таким, що порушує норми Закону про доступ.

Враховуючи наведене, в межах повноважень, просимо втрутитись в ситуацію та посприяти негайному припиненню неправомірних вимог з боку ПАТ «Полтаваобленерго» та зобов’язати дотримуватись вимог Закону про доступ.

 

Додаток:

1. Копія листа ПП «Кремінь Альянс» від 03.07.2017 № 0307 до Лохвицької філії ПАТ «Полтаваобленерго»;

2. Копія рахунку Лохвицької філії ПАТ «Полтаваобленерго» від 19.12.2017 № 90774291.

 

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                          О. Федієнко